Vores mission er at give dig rejseoplevelser for livet. Det vil vi gerne blive ved med. Måske synes du, at det er en svær beslutning lige nu, om du skal bestille en rejse eller vente på grund af den nuværende situation med Corona. Det kan vi godt forstå.

Derfor har vi ændret vores afbestillingsregler til fordel for dig for at kunne tilbyde dig mere tryghed ved køb af din næste rejse.

Bestil jeres rejse med masser af tryghed i maven!
Bestil jeres rejse med masser af tryghed i maven!

Du får mere tryghed

Normalt vil du miste hele din delbetaling på 40% af rejsens pris, hvis du vil afbestille frem til 60 dage før rejsen. Det laver vi nu om på. Nu får du mulighed for at få en udvidet garanti, som vi kalder ’Tryghed i købet’.

  • Du får hele rejsens pris minus 10% og reservationsgebyr i stedet for at miste hele din delbetaling
  • Du behøver ikke oplyse, hvorfor du vil aflyse
  • Du behøver ikke at vælge om du vil gøre brug af ’Tryghed i købet’, når du bestiller din rejse

Disse nye vilkår overskriver vores normale generelle annulleringsbetingelser og vil fremgå af tilbuddet.

Hvornår får du Tryghed i købet

De nye afbestillingsregler gælder for nye bestillinger, som er foretaget senest 31. december 2021 og på alle destinationer.

  • Individuelle pakkerejser (skræddersyede rejser) kan afbestilles helt frem til 35 dage før afrejse
  • Pakkerejser for grupper (gælder ikke skolegrupper) kan afbestilles helt frem til 65 dage før afrejse.

Hvornår kan du IKKE gøre brug af ’Tryghed i købet’

  • Skal du rejse i 2021 vil der være nogle destinationer, hvor vi ikke kan tilbyde ’Tryghed i købet’ på grund af situationen på disse destinationer. Kontakt os for at høre, hvad som gælder på det rejsemål, du har kig på.
  • Hvis du har behov for at afbestille mindre end 35 dage før afrejse for individuelle pakkerejser og 65 dage før afrejse for grupperejser kan du ikke benytte ’Tryghed i købet’. Her gælder Pakkerejseloven, og du kan benytte en afbestillingsforsikring. Du kan læse mere om det i afsnittet herunder.

Der kan være undtagelser med enkelte leverandører, som gør, at vi ikke kan tilbyde de samme fleksible vilkår. Hvis du har behov for at ændre eller ombooke din rejse, kan der forekomme ændringer i prisen af hensyn til fx sæson og tilgængelighed.

Sådan er du sikret op til afrejse

  • Hvis vi (eller en af vores samarbejdspartnere) er nødsaget til at aflyse en stor del af din rejse, og vi ikke kan tilbyde et tilsvarende alternativ, vil vi selvfølgelig refundere hele rejsens pris (inklusive dit reservationsgebyr)
  • Pakkerejselovens regler sikrer dig, hvis rejsen ikke kan gennemføres. Det kan fx være en rejsevejledning der ændres, og står i vejen for, at du kan komme afsted. Her vil du også få refunderet alle dine rejseomkostninger inkl. dit reservationsgebyr.
  • BENNS har specifikt valgt at refundere hele beløbet for din rejse, selvom du på bestillingstidspunktet har bestilt en rejse til en destination, som Udenrigsministeriet fraråder at rejse til i deres rejsevejledninger. Det kræver, at de tidligst 14 dage før afrejse stadig fraråder at tage af sted.
  • En afbestillingsforsikring sikrer dig ved sygdom, som gør, at du ikke kan rejse. Den afbestillingsforsikring som Benns tilbyder, dækker også, hvis du fx bliver smittet med Corona, hvilket ikke gælder alle forsikringer.

Læs vores information om Coronavirus her

Hjælp til din næste rejse

Kontakt os allerede i dag på 65 65 65 65 for at høre mere om mulighederne og få et uforpligtende tilbud på den næste rejse.