Vi arbejder på højtryk og gør alt, hvad vi kan for at besvare alle jeres henvendelser, men på grund af de ekstraordinære omstændigheder, som vi alle befinder os I, er vi samtidig nødsaget til at prioritere at kunne besvare de meste presserende sager først.

Opdatering 29. maj:
Vigtig information til dig, der skulle have startet din rejse i perioden fra 1. juni og frem til 31 august:

Den 29. maj ændrede Udenrigsministeriet rejsevejledningen til at alle ikke-nødvendige rejser i hele verden frarådes til og med den 31. august med undtagelse af Norge, Island og Tyskland.

Vi har styr på din rejse og annulleringen af denne. Vi kontakter dig når vi kender nærmere til proceduren og reglerne der er forbundet med refunderingen. Vi forstår de mange spørgsmål, du som kunde har, men vi kan beklageligvis ikke besvare dem alle endnu, før vi har modtaget konkrete retningslinjer fra Regeringen og Rejsegarantifonden.

Vi takker for din tålmodighed – du hører fra os!


Opdatering 12. maj:
Vigtig information til dig, der skulle have startet din rejse i perioden fra 13 marts og frem til 31 maj:
Vi gør opmærksom på, at der i dag på pressemøde i Erhvervsministeriet er fremsat nye retningslinjer for rejsebranchen om bl.a. tilbagebetaling, hvorfor vi beklageligvis ikke kan komme med konkrete retningslinjer ift. refundering af din pakkerejse, før vi har modtaget disse fra Regeringen og Rejsegarantifonden.

Vi forstår de mange spørgsmål, du som kunde har, men vi kan beklageligvis ikke besvare dem alle endnu, før vi har modtaget konkrete retningslinjer fra Regeringen og Rejsegarantifonden.

Vi takker for din tålmodighed – du hører fra os!

Opdatering 11. maj:
Information til dig, der skulle have rejst i perioden 11. maj frem til 31. maj:
Udenrigsministeriets rejsevejledninger er lørdag den 9. maj blevet ændret. Der frarådes nu for alle ikke nødvendige rejser til alle lande på grund af COVID-19 indtil den 31. maj. Det betyder helt konkret, at hvis du har købt en pakkerejse med afrejse i denne periode, så har du hæveret på din rejse, og du vil få værdien af rejsen retur.

Vi kontakter alle gæster, der er berørt af dette. Vi takker for din tålmodighed - du hører fra os!

Opdatering 7. april:
Udenrigsministeriets rejsevejledninger er mandag den 6. april blevet ændret. Der frarådes nu for alle ikke nødvendige rejser til alle lande på grund af COVID-19 indtil den 10. maj.

Har du bestilt en pakkerejse og med afrejse mellem den 13. marts og den 10. maj er den aflyst, eller vil blive aflyst jævnfør Udenrigsministeriets rejsevejledning.
Vi kontakter alle gæster, der er berørt af dette.

Opdatering 31. marts:
Hvis du har bestilt en pakkerejse med afrejse mellem den 13. marts og den 13. april er den aflyst i henhold til Udenrigsministeriets rejsevejledning.

OBS: Til dig der skulle rejse i perioden 13. marts frem til 13. april
Vi er rigtigt glade for, at kunne fortælle at loven om udvidelse af rejsegarantifonden blev vedtaget i går 26. marts 2020.

Det betyder, at hvis du har afbestilt eller fået en pakkerejse annulleret før afrejse (frem til 13. april) på grund af Covid-19 kan du få hele dit indbetalte beløb refunderet af rejsegarantifonden.

Det er en betingelse at udenrigsministeriet frarådede rejser til den givne destination på afbestillingstidspunktet. Vi afventer nærmere information om hvordan loven omsættes til administrerbare regler og orienterer dig så snart vi har nyt.

Generel information

Coronavirus fylder lige nu rigtig meget i medierne og hos mange mennesker i hele Danmark. Hvordan Coronasmitten udvikler sig i de kommende uger og måneder, i Danmark såvel som i resten af verden, det ved ingen. Derfor anbefaler vi, at du følger Udenrigsministeriets og Sundhedsstyrelsens råd og vejledninger.

Vi får rigtig mange spørgsmål fra vores kunder, der snart skal ud at rejse eller som planlægger en rejse med os. Dette giver anledning til at komme med nogle retningslinjer ift. til de rettigheder, du som rejsende har.

Har du købt en pakkerejse, er der ift. pakkerejseloven to måder, hvorpå den rejsende kan vælge ikke at gennemføre pakkerejsen og få refunderet rejsens pris:

  1. Går rejsen til områder, som Udenrigsministeriet (UM) ikke fraråder at rejse til

    I det omfang, der ikke frarådes rejser til de områder, som pakkerejsen omfatter, vil udgangspunktet derfor være, at den rejsende ikke kan afbestille gebyrfrit. I stedet gælder rejsearrangørens almindelige afbestillingsregler, og rejsearrangøren er heller ikke forpligtet til at tilbyde den rejsende en rejse til en alternativ destination.
  2. Går rejsen til områder, som Udenrigsministeriet (UM) fraråder at rejse til

    Er hele eller en betydelig del af pakkerejsen omfattet af de områder, hvortil UM fraråder rejser, kan den rejsende afbestille gebyrfrit. Det er i den forbindelse værd at notere sig, at retten til gebyrfri afbestilling forudsætter, at de uundgåelige og ekstraordinære omstændigheder (coronavirus) skal være til stede på hele eller dele af rejsedestinationen eller i umiddelbar nærhed heraf.

Retten til gebyrfri afbestilling følger af pakkerejselovens (PRL) § 15, stk. 2, som tilsiger, at den rejsende kan afbestille en pakkerejse inden pakkerejsens begyndelse, hvis der på rejsedestinationen eller i umiddelbar nærhed heraf indtræffer uundgåelige og ekstraordinære omstændigheder, som væsentligt berører leveringen af pakkerejsen eller befordringen af passageren til destinationen.

Udgangspunktet for at kunne afbestille gebyrfrit er, at der skal foreligge en officiel beslutning eller anbefaling vedrørende eventuelle rejserestriktioner fra en instans, der på et objektivt grundlag kan vurdere, om der er betydelige risici for menneskers sundhed på den pågældende destination. En sådan instans kan f.eks. være en offentlig myndighed som fx Udenrigsministeriet (UM).

Flere lande har indført nye indrejserestriktioner for at mindske spredningen af Coronavirus. Hvis du har været ude at rejse inden du tager på din næste rejse med BENNS, anbefaler vi, at du undersøger, om det påvirker din rejse.

Er der dele af din rejse, som ikke kan gennemføres, så kontakt din rejsekonsulent - så kigger vi på mulighederne!

Hvis jeg kommer i karantæne i udlandet, hvem betaler så udgiften?

I dette tilfælde er det meget vigtigt, at du har en rejseforsikring, der dækker dig. Er du i tvivl, så kontakt dit forsikringsselskab inden afrejse.

Kommer du i karantæne inden afrejse, så er det ligeledes vigtigt, at du har et forsikringsselskab, der dækker denne situation.

PLANLÆGGER DU AT BOOKE EN REJSE?

Ring og få en rejsesnak med en af vores rejsekonsulenter om mulighederne.
Vi holder os løbende orienteret på Udenrigsministeriets rejsevejledninger.

Samtidig anbefaler vi, at du, samtidig med at du bestiller rejsen, køber en afbestillingsforsikring, der ekstraordinært dækker, hvis du skulle komme i karantæne forud for rejsen, og derfor ikke kan komme afsted som planlagt.

Er der dele af din rejse, som ikke kan gennemføres, så kontakt din rejsekonsulent - så kigger vi på mulighederne!

Nyttige links
Udenrigsministeriet om Coronavirus
Udenrigsministeriets rejsevejledninger
Udenrigsministeriet og Sundhedsstyrelsen om ferieplanlægning
Generelle rejsebetingelser i BENNS

Du er også altid velkommen til at kontakte os, hvis du ikke finder svar på dine spørgsmål her på siden, enten på vores telefon eller e-mail:

  • Telefon: Inden for vores åbningstid (mandag - torsdag kl. 10:00 - 15:00 og fredag kl. 10:00 - 14:00), kan du kontakte os på tlf.: 65 65 65 65.
  • E-mail: [email protected]

Vi beder om jeres tålmodighed og forståelse i denne ekstraordinære situation!