Vi arbejder på højtryk og gør alt, hvad vi kan for at besvare alle jeres henvendelser, men på grund af de ekstraordinære omstændigheder, som vi alle befinder os I, er vi samtidig nødsaget til at prioritere at kunne besvare de meste presserende sager først.

Opdatering 17. august:
Hermed seneste status på pakkerejse med afrejse i perioden 13. marts til 31 august 2020. Vi henviser samtidig til de retningslinjer, der findes på Rejsegarantifondens hjemmeside.

Periode Afrejsedato Status Forklaring
1 13. marts -
13. april
Vi har tilbagebetalt alle kunder, der skulle rejse i denne periode. Vi har modtaget retningslinjer fra Regeringen/Rejsegarantifonden for refundering af pakkerejser i denne periode.
2 14. april -
10. maj
Vi har tilbagebetalt alle kunder, der skulle rejse i denne periode. Vi har modtaget retningslinjer fra Regeringen/Rejsegarantifonden for refundering af pakkerejser i denne periode.
3 11. maj -
31. maj
Vi har tilbagebetalt alle kunder, der skulle rejse i denne periode. Vi har modtaget retningslinjer fra Regeringen/Rejsegarantifonden for refundering af pakkerejser i denne periode.
4 1. juni -
31. august
Vi har tilbagebetalt alle kunder, der skulle rejse i denne periode. Vi har modtaget retningslinjer fra Regeringen/Rejsegarantifonden for refundering af pakkerejser i denne periode.


Til dig, som har bestilt en pakkerejse med afrejse efter den 31. august.
Har du allerede bestilt en pakkerejse med afrejse efter den 31. august, beder vi dig afvente situationens udvikling sammen med os. Vi følger altid UMs rejsevejledninger og anvisninger, som ændrer sig løbende.
Ønsker du ikke at rejse og hellere vil aflyse din pakkerejse, så gælder vores almindelige rejsebestemmelser, som du kan læse her.

Til dig, som ønsker at bestille en ny pakkerejse med afrejse senere på året eller med afrejse i 2021.
Ønsker du at bestille en rejse med afrejse senere på året eller i 2021, så kan du trygt gøre det nu. Du vil altid være sikret i forhold til loven om pakkerejser og få din rejse refunderet, hvis den bestilte pakkerejse senere bliver aflyst på baggrund af UM’s rejsevejledninger og anvisninger. Vi gør samtidig opmærksom på, at vi for pakkerejser med afrejse fra 1. januar 2021 har særlige fordelagtige annulleringsregler.

Læs mere om ”tryghed i købet” her.

Generel information

Coronavirus fylder lige nu rigtig meget i medierne og hos mange mennesker i hele Danmark. Hvordan Coronasmitten udvikler sig i de kommende uger og måneder, i Danmark såvel som i resten af verden, det ved ingen. Derfor anbefaler vi, at du følger Udenrigsministeriets og Sundhedsstyrelsens råd og vejledninger.

Vi får rigtig mange spørgsmål fra vores kunder, der snart skal ud at rejse eller som planlægger en rejse med os. Dette giver anledning til at komme med nogle retningslinjer ift. til de rettigheder, du som rejsende har.

Har du købt en pakkerejse, er der ift. pakkerejseloven to måder, hvorpå den rejsende kan vælge ikke at gennemføre pakkerejsen og få refunderet rejsens pris:

  1. Går rejsen til områder, som Udenrigsministeriet (UM) ikke fraråder at rejse til

    I det omfang, der ikke frarådes rejser til de områder, som pakkerejsen omfatter, vil udgangspunktet derfor være, at den rejsende ikke kan afbestille gebyrfrit. I stedet gælder rejsearrangørens almindelige afbestillingsregler, og rejsearrangøren er heller ikke forpligtet til at tilbyde den rejsende en rejse til en alternativ destination.
  2. Går rejsen til områder, som Udenrigsministeriet (UM) fraråder at rejse til

    Er hele eller en betydelig del af pakkerejsen omfattet af de områder, hvortil UM fraråder rejser, kan den rejsende afbestille gebyrfrit. Det er i den forbindelse værd at notere sig, at retten til gebyrfri afbestilling forudsætter, at de uundgåelige og ekstraordinære omstændigheder (coronavirus) skal være til stede på hele eller dele af rejsedestinationen eller i umiddelbar nærhed heraf.

Retten til gebyrfri afbestilling følger af pakkerejselovens (PRL) § 15, stk. 2, som tilsiger, at den rejsende kan afbestille en pakkerejse inden pakkerejsens begyndelse, hvis der på rejsedestinationen eller i umiddelbar nærhed heraf indtræffer uundgåelige og ekstraordinære omstændigheder, som væsentligt berører leveringen af pakkerejsen eller befordringen af passageren til destinationen.

Udgangspunktet for at kunne afbestille gebyrfrit er, at der skal foreligge en officiel beslutning eller anbefaling vedrørende eventuelle rejserestriktioner fra en instans, der på et objektivt grundlag kan vurdere, om der er betydelige risici for menneskers sundhed på den pågældende destination. En sådan instans kan f.eks. være en offentlig myndighed som fx Udenrigsministeriet (UM).

Flere lande har indført nye indrejserestriktioner for at mindske spredningen af Coronavirus. Hvis du har været ude at rejse inden du tager på din næste rejse med BENNS, anbefaler vi, at du undersøger, om det påvirker din rejse.

Er der dele af din rejse, som ikke kan gennemføres, så kontakt din rejsekonsulent - så kigger vi på mulighederne!

Hvis jeg kommer i karantæne i udlandet, hvem betaler så udgiften?

I dette tilfælde er det meget vigtigt, at du har en rejseforsikring, der dækker dig. Er du i tvivl, så kontakt dit forsikringsselskab inden afrejse.

Kommer du i karantæne inden afrejse, så er det ligeledes vigtigt, at du har et forsikringsselskab, der dækker denne situation.

PLANLÆGGER DU AT BOOKE EN REJSE?

Ring og få en rejsesnak med en af vores rejsekonsulenter om mulighederne.
Vi holder os løbende orienteret på Udenrigsministeriets rejsevejledninger.

Samtidig anbefaler vi, at du, samtidig med at du bestiller rejsen, køber en afbestillingsforsikring, der ekstraordinært dækker, hvis du skulle komme i karantæne forud for rejsen, og derfor ikke kan komme afsted som planlagt.

Er der dele af din rejse, som ikke kan gennemføres, så kontakt din rejsekonsulent - så kigger vi på mulighederne!

Nyttige links
Udenrigsministeriet om Coronavirus
Udenrigsministeriets rejsevejledninger
Udenrigsministeriet og Sundhedsstyrelsen om ferieplanlægning
Generelle rejsebetingelser i BENNS

Du er også altid velkommen til at kontakte os, hvis du ikke finder svar på dine spørgsmål her på siden, enten på vores telefon eller e-mail:

  • Telefon: Inden for vores åbningstid (mandag - torsdag kl. 10:00 - 15:00 og fredag kl. 10:00 - 14:00), kan du kontakte os på tlf.: 65 65 65 65.
  • E-mail: [email protected]

Vi beder om jeres tålmodighed og forståelse i denne ekstraordinære situation!